torsdag 10 mars 2016

Fotoblogg: Helbrägdagörelse: Helt frisk från gallbesvär och njurbesvär; Så gick det till. / Healed from sickness






Helbrägdagörelse


Jag vill berätta hur det var när min man blev hel/frisk 

från gallstensbesvär och njurbesvär:

Gud är en bönhörande Gud. Han hör och ser och vet allt.

Så visste han också att min man hade fått problem i

njur/och gallvägar.


Min man var då hos läkare och de misstänkte

att det var njur och gallstensbesvär. Min man fick snart

klartecken  genom röntgen att det var 2 st gallstenar och 6-7 st 

njurstenar som han hade det så besvärligt utav.



Så då tänker man kanske såhär om man inte är kristen:


Ojdå, operation väntar, det var ju illa, hoppas att allt detta går 

bra.


Min man fick besked om vilken dag han skulle in på röntgen

inför operationen, och jag var inte glad åt detta besked.

Vi beslöt att be inför denna röntgendag.


På kvällen, innan röntgen skulle göras nästa dag,

lade jag händerna på honom och vi bad till vår Herre att

han skulle göra ett under, ja, göra min man helt frisk

och utan besvär. Vi bad och tackade sedan Gud för ett helande.




När morgonen kom åkte min man till sjukhuset och de 

röntgade honom.

Det skulle ta ett par dagar innan röntgensvaret skulle komma

sa läkaren.

Vi hade väntat i ca tre veckor när det förra fredagen

(detta var några år sedan) kom

ett besked på posten från läkaren på sjukhuset.

Vad stod där?



“Det finns inga gallstenar eller njurstenar att upptäcka på

röntgen. Jag har haft fler läkare att titta på detta,

men vi ser ingenting som skulle vara av sjukdomsart.

Vi får meddela att du är helt frisk från de besvären…”





Halleluja! Jag skrattade av glädje då min man läste upp detta 

för mig,

och vi tackade och prisade Gud för hans godhet!

Och min man har inte något som helst ont eller andra besvär 

längre.


Så är det med tro! Vi ber, vi tror! ; och vi får — Bönesvar!

“Jag lägger mig ner i frid och sover.

Du, Herre, låter mig bo i trygghet.” /Ps 4:9

Det är gott att vara ett Guds barn.
































Tack för att du besökte denna blogg. Välkommen tillbaka att läsa mer.
Hälsn Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar